Op het moment dat wij een melding ontvangen en deze aan u doorgeven, hebben wij vanaf onze veilige locatie contact met u. Indien u iets overkomt of wanneer u in uw eigen woning bent kunt u ons direct verzoeken om bijvoorbeeld de politie te bellen. Bijvoorbeeld omdat u vanuit uw slaapkamer hoort dat er wordt ingebroken. Wanneer u alleen gebruik maakt van een app zonder doormelding naar een particuliere alarmcentrale, dan staat u er op dat moment alleen voor en kunt u slechts hopen dat u voldoende tijd heeft om de hulpdiensten in te schakelen.
Een app is niet in staat om de politie aan te sturen wanneer u bijvoorbeeld onbereikbaar bent.
Wanneer er sprake is van een geverifieerde melding bellen wij, indien nodig, ook de politie als er niemand bereikbaar is. De ervaring leert dat het zeer regelmatig voorkomt dat er (vooral ’s nachts) niet wordt opgenomen, zelfs niet wanneer er meerdere personen worden gebeld. Dit geldt dus ook voor een app of een systeem dat alleen telefonisch bekenden waarschuwt.
Inbrekers slaan vaak de centrale kapot bij een inbraak. Bij een systeem zonder doormelding naar een particuliere alarmcentrale stopt het systeem dan dus met bellen. Bij een meldkamer is de melding dan al binnen waarna er verdere actie wordt ondernomen.
Het maken van inschattingen, het interpreteren van meldingen en het daarop afstemmen van de te ondernemen acties blijft nu eenmaal mensenwerk. Zo zullen we u ’s nachts (tenzij u anders wenst) niet wakker bellen voor storingsmeldingen met een lage prioriteit, ook dat hoort voor ons bij het op de juiste wijze interpreteren van de meldingen die wij van uw alarmsysteem ontvangen.