IP Alarm

Welkom op de website van Alarm Control Nederland

Als het goed is heeft u onlangs een brief of een email van ons ontvangen met daarin informatie over het uitfaseren van het analoge telefonienetwerk en de gevolgen hiervan voor uw alarmsysteem. Op deze pagina informeren wij u verder over de achtergrond(en) van deze ontwikkeling.

Oplossing voor uitfasering analoge verbindingen

Er zijn in Nederland naar schatting nog zo’n 100.000 alarminstallaties die via een analoge verbinding op een particuliere alarmcentrale zijn aangesloten. Binnenkort zullen deze verbindingen door alle providers worden uit gefaseerd.

Om te voorkomen dat woningen en bedrijven straks niet langer beveiligd zijn, dienen verouderde alarmsystemen/verbindingen zo snel mogelijk door digitale alternatieven te vervangen. Alarm Control Nederland biedt hiervoor diverse plug & play oplossingen aan in de vorm van converters die gemakkelijk kunnen worden aangesloten op bestaande alarmsystemen. Op die manier kan de klant zijn huidige alarmsysteem behouden zonder dat er ingrijpende kosten hoeven te worden gemaakt. Daarnaast levert dit voor de klant een enorme besparing op aan telefoniekosten. Hiermee heeft u en uw klant dubbel voordeel!

Bron: KPN – Einde ISDN

Voor de laatste status rondom ISDN30:

Coronavirus en de uitfasering van Interconnecting Leased Lines (ILL) en (WLR) ISDN 15/20/30/30CPA

TDM Interconnect Access

KPN gaat over tot uitfasering van TDM Interconnect Access. KPN kondigt binnenkort de beëindiging aan van Interconnect Access op basis van TDM technologie voor de hele markt. Bestaande TDM verbindingen inclusief de bovenliggende diensten dienen tijdig te migreren naar IP Interconnect Access. De markt beweegt zich al langere tijd richting IP-telefonie. Deze beweging richting IP-interconnectie is door de ACM ook al beschreven in het FTA-MTA5 besluit waarbij de verwachting ook was dat IP-interconnectie in de huidige reguleringsperiode de standaard zou worden. Daarnaast nadert de TDM ICA apparatuur van KPN het einde van zijn levensduur en wordt er door leveranciers van de apparatuur niet meer geïnvesteerd in de instandhouding van deze oude TDM-technologie.

Bron: https://www.acm.nl/sites/default/files/documents/goedkeuring-voor-uitzetten-tdm-interconnectie-door-kpn.pdf

Q&A

Deze aankondiging heeft betrekking op de complete analoge dienstverlening m.b.t. het telefonienetwerk.

Het traditionele telefonienetwerk bereikt het einde van zijn levensduur, en zal daarom gefaseerd worden uitgeschakeld door de verschillende providers. Hoofdreden is dat onderdelen voor het traditionele telefonienetwerk niet meer worden geproduceerd.

De aankondiging van de providers geldt voor heel Nederland. Dit betekent dat de dienstverlening voor wat betreft het traditionele telefonienetwerk (analoog) in Nederland wordt beëindigd, ongeacht welke aanbieder u heeft. Een overstap met uw huidige producten naar dezelfde dienst bij een andere aanbieder is dus geen alternatief.

Nee, indien nu een nieuwe dienst wordt afgenomen is dit op basis van VOIP/SIP (digitaal)

Nee, door een tekort aan onderdelen is er geen garantie meer mogelijk vanuit de providers.

Een alternatief is het plaatsen van een IP-converter of een nieuwe inbraakcentrale op basis van IP.

Als u geen actie onderneemt kom er snel een moment dat uw klant geen verbinding meer heeft met onze alarmcentrale, wij krijgen dan geen meldingen meer binnen.

Jazeker, wij leveren naast de Iris converter (actie) ook andere soorten en merken IP-converters van ASB en CSL. Voor meer informatie over andere converters kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier of via onze technische supportlijn: 0165-446500.

Dit heeft te maken met het feit dat de IP-converter via een simkaart zijn meldingen verstuurd, hieraan zijn datakosten verbonden, deze kosten zijn echter aanzienlijk minder hoog dan de abonnementskosten en de telefoontikken die er voor een analoge verbinding in rekening worden gebracht. Daarnaast bestaan de maandelijkse kosten voor een deel uit de aanschaf van de ip-converter, ook de garantie dat de converter bij een defect vervangen wordt zit bij deze maandelijkse kosten inbegrepen.

Na het plaatsen van een converter verloopt de communicatie tussen de klant en Alarm Control digitaal. De klant kan zijn (analoge) telefoonlijn opzeggen en zelf via VOIP gaan telefoneren. Ook zijn er geen tikken meer die bij de klant door provider in rekening worden gebracht. Hierdoor zijn de kosten over het algemeen lager dan voorheen.

Contact

Indien u over dit onderwerp specifieke of technische vragen heeft kunt u ons bereiken via: 0165-446500

Als u wil weten wie uw beveiligingsinstallateur is kunt u dit bij ons navragen via het telefoonnummer wat op uw pasje vermeld staat.